
Wydana teraz część pierwsza cyklu obejmuje edukację przedszkolną i okres szkoły podstawowej. Oprócz przydatnych informacji, dotyczących nadpobudliwości psychoruchowej, w książce znajdują się przykłady praktycznych i - co ważne - funkcjonujących w rzeczywistych placówkach, rozwiązań, ułatwiających codzienną pracę z dziećmi z ADHD.

Książka została napisana przez Agnieszkę Janiec - logopedę, pedagoga specjalnego, nauczyciela przedszkolnego w Przedszkolu nr 28 w Krakowie oraz przez zespół nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 12 we Wrocławiu pod kierunkiem dyrektor Marii Wojny. Wstępem opatrzył ją psycholog Stanisław Bobula.

Książka niniejsza powstała, aby dać nauczycielom i rodzicom narzędzia - sprawdzone rozwiązania, które pomogą w codziennej pracy z dziećmi nadpobudliwymi. Tytułowy "chaos" można bowiem twórczo wykorzystać do tego, aby dzieci z ADHD nie tylko przeszły cały proces edukacyjny zgodnie z ich możliwościami intelektualnymi, ale również w tym celu, aby wzbogacić i polepszyć tok kształcenia wszystkich dzieci.
- kup teraz -
Zawartość:
Rozdział I Agnieszka Janiec
Co to jest ADHD?
Skąd się wzięło ADHD u mojego dziecka?
ADHD, ADD, a może CD?
Rozdział II Agnieszka Janiec
Dziecko z napobudliwością w przedszkolu
Trud diagnozy, czyli rok życia w zawieszeniu?
Po co mojemu dziecku psychiatra?
Czy grupa integracyjna to miejsce dla dziecka z ADHD?
Sposób na rodzica?
Co to znaczy dostosować otoczenie?
Nauczyciel przedszkola, nie przedszkolanka
Zasady pracy z dzieckiem z nadpobudliwością
Stosowanie leków w ADHD
Rozdział III Maria Wojna
Dziecko z zespołem hiperkinetycznym w szkole podstawowej
Spotkanie ze szkołą
Przygotowanie nauczycieli do pracy z dziećmi z ADHD
Przygotowanie rodziców i nawiązanie z nimi ścisłej współpracy
Wypracowanie szkolnych procedur - rozwiązania praktyczne
Wspomaganie dzieci
Wspieranie nauczycieli
Podsumowanie
- kup teraz -